Protest mod kontanthjælpsloftet - tirsdag 15. marts kl 12

Netværket Bekæmp Fattigdom NU har indkaldt til protest mod kontanthjælpsloftet tirsdag den 15. marts kl 12 på Christiansborg Slotsplads ifb med 2. behandling af kontanthjælpsloft, 225 timers regel, integrationslov m.m

Konceptet er at lave larm - så derfor bedes alle medbringe gryder og låg til at larme med.

Hvis kontanthjælpsloftet m.m vedtages den 17. marts vil det bringe 38.000 børn i stor risiko for at blive hjemløse. 14.000 familier vil blive ramt. Handicappede, syge, flygtninge og andre udsatte rammes meget hårdt og bliver sendt udi uoverskuelig fattigdom, fordi regeringen og støttepartierne har en målsætning om, at "det skal kunne betale sig at arbejde", som der siges.

Den præmis køber Bekæmp Fattigdom NU ikke. Det bliver bestemt ikke nemmere at søge arbejde, hvis du er i et økonomisk skruegreb og potentielt ikke har har råd til både husleje og mad.

Derudover er de fleste på kontanthjælp syge og ikke job-parate mennesker, der lider under at muligheden for at få førtidspension er blevet voldsomt forringet under den forrige regering.

Vi håber meget at I har mulighed for at invitere medlemmer til aktionen, samt opreklamere på jeres facebook side og andre steder. På forhånd tak

Her er link til begivenhed: https://www.facebook.com/events/1132124890145219/

Find Bekæmp Fattigdom NU på Facebook her: https://www.facebook.com/FattigdomsKonference/