Mindeord for Lasse Karlsen

Vores mangeårige medlem Lasse Karlsen afgik ved døden 27.07.21 på Bispebjerg Hospital omgivet af sine nærmeste. Lasse blev 70 år. Lungekræften påvirkede Lasses sidste år, og vandt desværre til sidst. Lasse blev bisat fra Bispebjerg hospitals kapel tirsdag d. 03.08.21 på en smuk sommerdag. Kapellet var fyldt til randen, Hanne og de 3 sønner fortalte hver deres mindeord, vi sang Kringsat af fjender, Svantes svanesang og Stille hjerte sol går ned, og hørte Michael Wiehes: Min bedste ven er død.

Lasse var aktiv i alle årene. Før han blev medlem hos os bl.a. i JuniBevægelsen. Han var i mange år medlem af vores arbejdsudvalg, han deltog aktivt i arbejdet med Sankt Hans, 1.maj, uddelinger m.m., og var altid på medlemsmøderne, hvis han kunne. Lasse var afdelingens medlem i Lokaludvalgets miljøudvalg.

Lasse var afdelingens “Mister Plakatkonge”. Han klistrede i haven, i Den grå hal og alle mulige og umulige steder i de mange år, hvor vi brugte genbrugsplader. Pladerne blev ofte skåret af Hanne, Lasses kone. Deres carport var (og er stadig) fyldt med plakater. Lasse organiserede opsætningen. Så sent som 3 uger før sin død sagde han: “Jeg kan nok ikke sætte plakaterne op i år, men måske kan jeg klare det administrative.”

Lasse var skarp politisk. Han var favnende og god til at skabe kontakt. Og han havde en fed, kærlig humor.

Vores tanker går til Hanne, sønnerne Bo, Jon og Kåre, børnebørnene og svigerdøtrene.

Se også Brønshøj-Husum Avis.